KOMPLEXNÍ MODEL ROZVOJE HRÁČE |
Rozvíjíme náchodské hráče, tak aby měli vynikající technické dovednosti a atributy, se schopností tvořit a správně se rozhodovat, a také komplexní znalosti a porozumění vrcholovému florbalu.
Naši hráči dovedou:
HRÁČSKÁ ROLE Č. 1 - ÚTOČÍCÍ HRÁČ S MÍČKEM
Útočící hráč s míčkem vždy chce, aby jeho tým vstřelil gól. Je neustále nebezpečný pro obranu soupeře a vždy připraven zakončit. Chce hrát na středu hřiště a tlačí se do blízkosti obrany soupeře. Volí vhodné zakončení s preferencí střelby z první, po zisku míčku na polovině se snaží zakončit (nebo přihrát svému spoluhráči, který může zakončit) do tří sekund.
Útočící hráč s míčkem je klidný a silný na míčku, což je vždy předpokladem pro správná rozhodnutí. Na hřišti se pohybuje bez limitace kontroly míčku a nepřichází o míček zbytečně a nečekaně. Pod tlakem soupeře je vždy schopný zvolit, časovat a realizovat správné řešení. Přihrává vždy tak, aby svého spoluhráče dostal do lepšího postavení, než ve kterém je on sám - tím pro něho získává čas a prostor navíc.
Útočící hráč s míčkem nachází taková rozhodnutí, která posouvají hru dopředu. Svým pohybem získává volný prostor a snaží se vytvořit přečíslení. Získává prostor pro zakončení nebo pro přihrávku - ať už pro sebe, nebo pro své spoluhráče.
HRÁČSKÁ ROLE Č. 2 - ÚTOČÍCÍ HRÁČ BEZ MÍČKU
Útočící hráč bez míčku vždy chce, aby jeho tým vstřelil gól. Je neustále nebezpečný pro obranu soupeře a vždy je připraven na to, že bude adresátem přihrávky. V takovém případě je připraven zvolit okamžitě správné řešení - zakončit, vést míček, přihrát. Svým pohybem reaguje na své spoluhráče a ve správný čas využívá vytvořené nebezpečné prostory.
Útočící hráč bez míčku je neustále ve hře. Doplňuje útok svých spoluhráčů, pohybuje se v prostorech, kde má svůj účel a je prospěšný zbytku týmu. Je vždy ve správném postavení připraven do hry.
Útočící hráč bez míčku reaguje na pohyb svých spoluhráčů. Svým pohybem roztahuje hru do šířky a hloubky hřiště. Svým pohybem vytváří prostor pro útočícího hráče s míčkem nebo pro ostatní spoluhráče bez míčku. Svým pohybem hledá prostory, kde je nebezpečný a kde vytvoří přečíslení. Svým pohybem na sebe dokáže navázat hráče soupeře, ale dokáže se od něho rovněž uvolnit.
Útočící hráč bez míčku je vždy připraven po ztrátě přepnout do obrany a vždy komunikuje se svými spoluhráči.
HRÁČSKÁ ROLE Č. 3 - BRÁNÍCÍ HRÁČ BRÁNÍCÍ HRÁČE S MÍČKEM
Bránící hráč bránící hráče s míčkem nemusí nutně získat míček, musí však zastavit útok soupeře! Vždy je připraven k souboji. K protihráči zaujímá vhodné postavení, tak aby jej nepustil do středu hřiště ani do předbrankového prostoru.
Bránící hráč bránící hráče s míčkem dostává soupeřova hráče pod časoprostorový tlak a tím ho nutí k chybě. Je v těsném kontaktu se soupeřem, vytváří tlak na hůl a hraje tělem. Vždy vytlačuje soupeře do nevýhodné pozice - z nebezpečného prostoru do méně nebezpečného. Nutí soupeře otočit se zády do hry. Snaží se soupeře navést do předem určených prostorů, ve kterých chce tým získat míček.
Bránící hráč bránící hráče s míčkem je vždy připraven po zisku míčku přepnout do útoku a vždy komunikuje se svými spoluhráči.
HRÁČSKÁ ROLE Č. 4 - BRÁNÍCÍ HRÁČ BRÁNÍCÍ HRÁČE BEZ MÍČKU
Bránící hráč bránící hráče bez míčku vždy vnímá hru a své postavení ve hře. Má neustálý přehled o hře - míčku, soupeři, spoluhráčích - a je připraven hrát. Vyhrává prostor tím, že nepouští soupeře do nebezpečných pozic na středu hřiště. Zná taktiku a je ve správném postavení uvnitř svého týmu. Komunikuje s ostatními, aby vylepšil své postavení i postavení svých spoluhráčů uvnitř týmové formace.
Bránící hráč bránící hráče bez míčku vždy udržuje ideální vzdálenost:
Bránící hráč bránící hráče bez míčku je vždy připraven vyhrát souboj, zachytit přihrávku, zblokovat střelu soupeře, zdvojit soupeře a po zisku míčku ihned zaútočit.
Rozvíjíme náchodské hráče, tak aby měli vynikající fyzické a sportovní dovednosti v následujících oblastech:
Základními prvky kondice jsou základní pohybová gramotnost, nespecifická kondice a specifická kondice.
Základními prvky regenerace jsou výživa, kompenzace a spánek.
Rozvíjíme náchodské hráče a jejich psychologické dovednosti a strategie pro formování vítězné náchodské kultury a mentality. Vychováváme přemýšlivé, vynalézavé a odolné hráče, kteří projevují vynikající:
Základními prvky psychologické složky je složka zaměřená na osobnost, která zahrnuje sebevzdělání a vnitřní hru, a složka zaměřená na tým, která zahrnuje týmovou dynamiku a hráčské role v týmu.
Rozvíjíme náchodské hráče a jejich sociální dovednosti v následujících oblastech:
VĚKOVÉ FÁZE |
Vývoj florbalistů rozdělujeme do tří fází. V té základní učíme děti florbalové základy, ve střední fázi přidáváme nadstavbu v podobě zvládnutí dovedností pod časoprostorovým tlakem a v cílové fázi představujeme finální produkt - hotového NÁCHODSKÉHO HRÁČE hrajícího NÁCHODSKOU HRU.
Hrajeme s míčkem a ovládáme jej.
Jsme aktivní s míčkem a hledáme kreativní řešení.
Spojujeme se a tvoříme s ostatními.
V obraně hrajeme konstruktivně a nadšeně.
V obraně hrajeme chytře.
Zvládáme celou řadu obranných technik a pravidel.
Rozhodujeme se instinktivně.
Naše útočné reakce jsou konstruktivní a chytré.
Naše obranné reakce jsou konstruktivní a chytré.
ZÁPASOVÉ VYTÍŽENÍ |
Zakládáme si na tom, že všichni hráči FLORBAL NÁCHOD dostávájí při hře dostatek prostoru na hřišti v týmech takových výkonnostních kategorií, které nejlépe reflektují jejich florbalové dovednosti i mentální nastavení. Díky tomu vytváříme našim hráčům ty nejlepší podmínky pro jejich sportovní růst a pro zdokonalení florbalových dovedností ve hře samotné. Počet družstev, které přihlašujeme do ligových soutěžích, je vždy naddimenzován, tak aby naši hráči odehráli za sezónu vždy více soutěžních utkání, než kolik nabízí v rámci jedné soutěže unie Českého Florbalu.